• informatika
  • .
  • kommunikáció
  • .
  • innováció

PROJEKTEK

Infokommunikációs végpont technológia
fejlesztése kiskereskedelemi egységek számára

Projektkód: GOP-1.1.1-11-2012-0352
Támogatás összege: 89 500 000 Ft
Megvalósítás időtartama: 2013.01.01. – 2015.06.23.
Kedvezményezett: Infokom-Innovátor Nonprofit Kft.

A projekt keretei között egy újszerű, a kiskereskedelmi egységek igényeire szabott infokommunikációs megoldást hozunk létre. A tervezett rendszer egy kliens szerver architektúra, amelyet egy zárt hálózat köt össze a mobilszolgáltatóval történő megállapodás alapján. A rendszer kliens oldalán egy célhardver, egy ICT végpont, amely WiFi hotspotként látszik és ezen a csatornán keresztül kommunikál a felhasználói felületként szolgáló mobil alkalmazásokkal, amelyeken keresztül különböző szolgáltatásokat, köztük akár fizetési szolgáltatást valósít meg. A tervezett ICT végpont és a mobil alkalmazások egy jól kezelhető és egyszerűen telepíthető informatikai rendszert eredményeznek a kiskereskedelmi üzletek számára, amelyen keresztül a külső üzleti kommunikációjuk egészét tudják rendszerezett és rendezett formában megvalósítani úgy, hogy a kommunikációs és az ügyviteli igények egyszerre, minden eddiginél áttekinthetőbben és hatékonyabban elégíthetők ki. Ez utóbbi köszönhető egyebek mellett a szerver oldalon tervezett széles integrációs lehetőségeknek. A projekt során megvalósítandó infokommunikációs végpont technológiának három központi eleme van: • kereskedelmi ICT terminál
• üzleti oldal mobil/tablet alkalmazás
• vevők, ügyfelek alkalmazása
A projekt kezdetén irodalomkutatást végzünk, hogy felmérjük a konkurens alkalmazásokat, a projekt során felhasználásra kerülő technológiákat, a fizetési szolgáltatások jogi és technológia kereteit, a biztonsági kérdéseket. Ezután egy készpénzkímélő, az internetes kommunikációt elkerülő, biztonságos, rögzített terminálhoz kötődő fizetési eljárást dolgozunk ki. Ehhez kapcsolódóan kidolgozzuk a megfelelő azonosítási eljárásokat is. Az alapok lefektetése után kerülhet sor a specifikáció és rendszertervezés fázisára, amit az ICT végpont hardveres és szoftveres fejlesztése valamint az ICT végpont pénztárgép integrációja követ. Ezután elkészítjük a bolti mobil alkalmazást az alábbi funkciókkal ellátva azt: pénztár funkció; rendelés és szállítás funkció; leltár, készlet és selejt funkció; pénztár rovancs funkció; közösség funkció. A törzsvevő mobil alkalmazáshoz kapcsolódóan pedig egy payment funkciót, egy termékinformációs funkciót valamint egy közösségi funkciót fejlesztünk ki. A következő lépésben négy, központi jelentőségű, komplex szolgáltatás fejlesztését hajtjuk végre. A „rendelés és szállítás kezelés szolgáltatásnak” három fő feladatot kell majd ellátnia: rendelések rögzítése, rendelések nyilvántartása, szállítások kezelése. A „payment szolgáltatás” során a fizetési metódus szerver oldali rendszerelemeit alakítjuk ki. A „kiskereskedelmi szolgáltatásokat” két funkcióval látjuk el: készlet- és pénztármonitoring. A „MyCostumer szolgáltatás” egy közösségi hálózat funkcionalitás lesz, mely az üzletek és vevők kapcsolatát igyekszik megszilárdítani. Ezután alakítjuk ki a rendszer szolgáltatásmenedzsment és üzemeltetési funkcióit, majd elvégezzük a szerver oldali integrációt, a rendszerintegrációt, végül a tesztelést. A projekt megvalósítása után a projekt előkészítés során kialakított partnerségek realizálásával tervezzük piacra vinni a rendszert Magyarországon, míg a külföldi hasznosítást elsősorban tudás transzfer, technológiai transzfer keretei között látjuk realizálhatónak.

Köszönjük a Magyar Állam és az Európai Unió támogatását.